Awesome Weekend in California@Haraldmeetsworld

I dag kom jeg hjem fra en sjukt awesome tur til California! Jeg ankom der på lørdag etter 7 timer lang flyreise og venting i Denver. Når jeg ankom fikk jeg litt omvisning i hovedstaden Sacramento, en by med 2-4 millioner innbyggere cirka.

Det var gøy å se hvor Arnold Schwartsnegger aka «The Austrian Oak» regjerte i flere år som Guvernør i «The Golden State». Etter Sacramento, ankom jeg hjemmet til min vertsfar sin kollega i Vacaville, California og familien Rosado. Denne byen lå cirka en halvtime fra Sacramento og en halv time fra San Fransisco. Huset de bodde i var vilt fint! Det minnet meg om et Beverly-Hills hus fra en god Hollywood-film!

Søndag ble jeg med de til Gudstjenste i den lokale kirka i Fairfield, Ca. Det var en kul opplevelse, jeg fikk møte en god del venner av familien fra California. Det eldste barnet i huset het Jordan og var også en senior, men han var 18 år. Jeg møtte hans venner som var kule, de synes det var awesome og se en norsk gutt fordi «Californians» hadde skjeldent blont hår og blå øyne sa de.

Neste dag kom toppen av kransekaka, rosinen i pølsa; MIN BURSDAG! Denne ble feiret i stor stil med besøk i San Fransisco og en leid 10 meter limmo, (det siste var tull). Jeg gikk først innom ambassaden der og ordnet passgreiene jeg kom for. Når dette var unnagjort begynte «morroa»!

Vi spiste god lunch på Hard Rock Cafe. Jeg spiste en god BaconBBQBurger med fries og en Apple Combler til dessert. Etter dette tok jeg en guida-tur rundt i byen på land og til vanns. Den var kalt «Trip of the Ducks» – anbefales for de som reiser til San Fransisco! Deretter fortsatte sightseeing eventyret i S.F. Jeg fikk se Lombard Street, den trangeste veien i USA og de kjente «Cable-Cars» som kjennetegner bybildet i denne vakre stillehavsbyen. Til slutt kom høydepunktet for dagen, besøk til Golden Gate Bridge; den flammerøde landemerket som er regnet som en at verdens sju underverker.Jeg fikk tatt noen skikkelige blinkskudd her med bybildet i bakgrunnen!

Etter dette reiste jeg hjem til familien Rosado i Vacaville og fikk en smakfull bursdagskake som også ble til frokost i dag. Sjokolade og vanilje-iskaken toppet med krem smakte himmelsk og toppet en kjempefin og annerledes bursdag på Amerikas vestkyst! Vis du vil ha en musikalsk-smakebit til dette innlegget er denne remixen fra PH electric en godbit http://www.youtube.com/watch?v=lsRPGImIt6c.

«Takk Gud for denne velsignede bursdagen og alle menenskene som gjorde den spesiell!»

This slideshow requires JavaScript.

Legg igjen en kommentar

