Husker-Game Against Michigan Today and Results from Pierce Game

I dag skal jeg gjøre noe av det mest spennende så langt i Nebraska! Gleder meg som en liten unge i godtebutikken når jeg inntar storstuen til Nebraska Cornhuskers – Memorial Stadium med Eline, Silje og Markus Gjelstad som er en venn fra Borgen som bor i Omaha (én time unna). På toppen av dette er kampen i dag en virkelig godbit, de spiller mot Michigan University som er ett av de største i USA og laget deres er ranket som et av de beste. Blir gøy å se hvordan Nebraskas storhet gjør det mot virkelig god motstand! Tenk deg Ullevål Stadion ganger 4 og alle er helt crazy og tar helt av på kamp, det er Memorial Stadium i Lincoln. Med 90000 mennesker og ufattelig stemning har den borret seg inn i folk her sine hjerter.

Noe annet som har skjedd de siste dagene er vår Play-off kamp mot Pierce-Bluejays fra Pierce, Nebraska på torsdag. Vi tapte 55-14 og er dermed så er fotballen ferdig. På den ene siden litt greit, men vil savne deg også. Har vært veldig gøy å bli kjent med Amerikas kronjuvel av sporter og få muligheten til å prøve det litt! Mot Bluejays var jeg main-kicker den høyeste rankede kickeren på laget av 5-kickere noe som jeg er stolt av! Jeg tok 5 kick-offs og klarte meg brukbart i løvens hule mot store bondegutter fra Pierce på 160 kg.

Men først å fremst nå ser jeg fram mot kampen i dag. Jeg skal gå all-red – låne en Jersey fra vertsbrødrene mine, gå med mine røde bukser og farge håret rødt er planen (ikke midlertidig). Når man først er på kamp må man gjøre som lokalbefolkningen – gå bananas! Vil oppdatere med resultat og slikt etter kampen. Se under her for bilder fra den majestetiske Memorial-stadium som er høyt verdsatt her!

Legg igjen en kommentar

