Thanksgiving and Late November in «the cornhusker state»

I dag e det lørdag ettermiddag/kveld her og jeg slapper av å prøver å planlegge den kommende uken og sortere minnene etter denne uken. Thanksgiving her i USA var kjempefin, på onsdag fikk vi besøk av slektninger av vertsfamilien som var med oss på torsdagen. Da spiste vi mye god mat, hadde en liten internkamp i Amerikansk-fotball, skjøt leirduer og masse annet. Det var alt i alt en innholdsrik og grei dag som jeg vil huske lenge!

På fredagen tok vi turen til noen andre i familien og den andre thanksgiving-middagen på rad. Der fikk vi ikke overraskende også servert kalkun, potetstappe og stuffing. Det var også masse gode desserter inkludert pai o.l.
Bildene er fra meg som skyter leirduer og alle barnebarna på min vertsfars side av familien. Mine vertsbrødre Jake, Andre og Josh er også på dette bildet. Andrew har den rosa t-shorten, Josh den lilla og Jake den grå.


Lørdag: I dag spilte jeg fotball (vanlig) i noe som heter Sporting Lincoln Indoor league. Vi spilte mot et lag fra Norris High School sør fra Lincoln. Vi vant denne kampen 4-1 og jeg scorte 1 mål og hadde to assists.

DEN KOMMENDE UKEN:

I morgen skal vi i kirken og jeg skal på søndagsskole med Josh & Andrew etterpå. Senere blir det litt forskjellige leksegreier før jeg tror det blir en tidlig kveld fordi jeg antar jeg er sliten etter en lang uke. Den kommende skoleuke ser ganske vanlig ut med ikke altfor mye spennende ting som skjer, men den kommende helgen har jeg en spennende ting som skal skje. Jeg skal gå til Indianapolis og se Nebraska Cornhuskers spille en trofékamp i noe som heter Big 10 championship. Det kan kanskje sammenlignes med en cupfinale i Norge ganger 10! Jeg kjøpte to billetter til denne kampen, nå trenger jeg bare noen å reise med. Det vil jeg prøve å sjekke ut så fort som mulig. På denne turen planlegger jeg også å besøke to Hard Rock Café resturanter i St.Louis og Indianapolis. Da får jeg mer «stæsh» til samlingen min av suvernirer fra Hard Rock Cafe som jeg ønsker å forbedre. Reisen til Indianapolis går gjennom Nebraska, Iowa, Missouri, Illinois og Indiana. Det er en 11 timers lang tur hver vei så jeg trenger å overnatte en plass på hotell, men jeg bekymrer meg ikke over å reise på tur; Salme 37:5 – «legg din vei i Herrens hånd, stol på han så griper han inn»

Bilder fra Nebraska-Cornhuskers, Salme 37:5 og plakat foran kampen mellom Nebraska Cornhuskers og Wisconsin Badgers i Indianapolis.

 

 

 

Legg igjen en kommentar

