1 Desember – Adventstida er i gang

Hei og håpp, nå har adventsida for fullt stått opp! I dag er det lørdag og jeg koser meg med skolefri, United som leder 4-3 mot Reading og vaffler jeg spiste til frokost. Det er alt i alt bare én herlig dag her borte, temperaturen er god og jeg har mye gøy på programmet. Jeg starta dagen med å sove til klokka 10,  en uvanlig ting når jeg vanligvis må opp lenge før dette på hverdager. Når jeg sto opp, fikk jeg servert vafler av den minste vertsbroren min som faktisk er en veldig god kokk, tross alderen som er 12. Jeg fortsatte med å gjøre litt lekser og åpne julekalenderen min som jeg fikk i posten fra de hjemme.Det var koselig og greit, tross at jeg på en måte skulle ønske at jeg kunne være litt hjemme i adventstiden, så koser jeg meg her også! Jeg prøver å «leve i nuet» som pappa lærte meg å si, og nyte  tiden her så mye som mulig!

Her i huset på 12305 NW 27th street har vi hengt opp julepynt og julegavehandelen er godt i gang. Det sies at alt er større i USA, dette gjelder også julesesongen som startet i butikkene rett etter sommerferien. Da kunne du kjøpe julepynt, godteri og andre ting du egentlig ikke trenger selv om de er fristende i hele 6 måneder før jule slår inn for fulgt.Det er stor julepynt-tradisjon i vertsfamilien min; vertsbrødrene mine har fått julepynt til jul av besteforeldre og venner i flere år så det har nesten ett tre hver med pynt.

Klokka 3:15 lokal tid (20:15 i Norge) skal jeg spille fotballkamp innendørs med skolelaget, det er gøy! De er ikke så gode, så jeg føler meg flink selv om som en selvrealist som jeg er, er jeg nok bare en hobbyspiller for øyeblikket. Senere i dag skal vi ha noen folk over til noe Nebraska-folk kaller Husker-Party. Det er egentlig bare at du har litt folk over og ser på Husker-kampen. (vis du ikke vet hva Huskers-er så les tidligere innlegg eller google-søk det).

Så kos deg i adventstida og vit at jeg har det bra her borte. Jeg skal lage kaker til jul, og kose meg masse som jeg også håper alle hjemme vil gjøre!

2 thoughts on “1 Desember – Adventstida er i gang

  1. Hei:-) Godt og gøy å høre om juleforberedelser over there! Kos deg masse videre, og vit det er mange som sender deg varme ønsker for adventstida!.-)m

Legg igjen en kommentar

