4 dager igjen til jul og 5 tentamener i mårra

I dag har det vært en snø-dag her i USA noe som betyr at jeg får fri fra skolen noe som på en måte er vel og bra. Hvorfor jeg har blanda følelse rundt dette kommer jeg tilbake til. På programmet i dag var det juleshopping, ingrediens-finning til meg, Eline og Silje sitt julebakeverksted som vi skal ha hos meg på lørdag. Da blir det kakemenn, grøt, gløgg og pepperkaker på menyen. En fantastisk norsk-kulinarisk aften med andre ord. I tillegg til alt dette tok jeg meg tiden til å plassere mine julegaver under treet vi har i stua. Det var vel og gøy, jeg kan ikke vente til å åpne de alle opp! Til det jeg sier med bismak; Fri fra skolen var flott, men også stressende på mange måter. I morgen har jeg 5 tentamener noe som gjorde min fridag om til studiemaraton! Fagene jeg skal testes i er: USA Historie, Engelsk, Religions-etikk,  algebra og Spansk. Jeg liker de fleste av disse klassene, men med tanke på at det er 5-10 kapitler i hvert fag gjør meg litt stressa! Jeg vet karakterer ikke betyr noe offisielt her borte dette året, men uansett så er det vanskelig for meg å akseptere en firer i et fag. Jeg prøver å senke forventningene mine, men det er ikke så lett. I et fag som heter Contemporary Issues har jeg lagt ned 100 vis av timer for å få en sekser. Dette er et fag som gjelder verdens konflikter og vis du kjenner meg mer enn middels bra så skjønner du at dette er en klasse for meg! Jeg er mildt sagt skuffet når jeg er 1 % unna å få den karakteren!

Uansett så hadde jeg satt pris på noen bønner i morgen. Jeg vil be min kjære himmelske far om hjelp til å tenke klart og å gjøre mitt beste. Gleder meg til å få juleferie i morgen, noe som det er ubeskrivelig å si hvor deilig skal bli. Jeg har ikke ord om hvor sliten jeg er etter 6/7 timer søvn hver natt etter å gjøre lekser til langt på natt. Forhåpentligvis så finner jeg ro og fred til å feire Jesu fødsel og den virkelige meningen med jul som det er. Kos deg/dere der hjemme med julekos og familietid, jeg skal gjøre det samme om kort tid. Men nå, har jeg tankene mine på tentamener, lekselesing og et Amerikansk skolesystem som stresser meg noe helt sykt. Prøver å tenke at karakterer ikke er det viktigste selv om jeg bryr meg nok litt mer enn middels om det er en 6`er eller en 3`er på standpunkt.

 

Legg igjen en kommentar

