Julefeiring Over Dammen

Da ble det jul igjen, og jeg vil skrive litt om min julefeiring i Nebraska i dette innlegget. Jeg har ikke et norsk tastatur siden PCen er «midlertidig» ubrukelig. Derfor skriver jeg fra Vertsfamiliens pc med Engelsk tastatur. Vis du finner noen «aa», «oe» eller «ae» saa betyr det de vanlige norske bokstavene jeg ikke kan bruke. Men over til julefeiringen:

Paa loerdag kom Silje og Eline over til meg og vi hadde norsk bafe-aften hvor vi bakte julegroed og kakemenn med litt inspirasjon fra groet og gloegg. Dette var veldig hyggelig og kjarkomment for min del! Senere paa kvelden fikk vi med oss en Amerikansk julefilm ogsaa som het Christmas Vacation.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Bildene er fra naar vi bakte julebroed, dekorerte kakemenn og hadde groet og gloegg paa loerdag.

Soendag gikk jeg til Silje sin vertsfamilie for aa moete noen Norske som var paa besoek. For 5 aar siden kom det en jente til Nebraska fra Borgen som giftet seg med en Amerikansk gutt. De bor naa i Oslo og denne gutten var Silje sin vertsbror som var paa besoek. Vi hadde groet med mandel og premie og litt annet, det var deilig aa kunne snakke litt norsk igjen kjente jeg!

Mandag/juleaften var en koselig og ganske rolig feiring. Jeg vaaknet i 10-tiden, aapnet den siste luken i julekalenderen mamma sendte med foer jeg hadde en god frokost med pannekaker. Vi gikk i kirken klokka 5 og deretter gikk turen hjemover. Vi hadde en koselig middag men litt rar ogsaa, vi spiste koteletter paa julaften. Den gode nyheten som var kjempehyggelig var at Vertsmor Amy hadde laget riskrem med bringebaersaus til alle sammen. Dette var kjempegodt og en god maate aa forklare Norsk jul paa! Vi hadde litt kortspill o.l. paa kvelden foer vi gikk til sengs ganske tidlig denne julaften.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Disse bildene ble tatt litt foer vi gikk til kirken paa julaften.

1 juledagsmorgen sto vi opp rundt klokka sju for aa aapne pakker. Vertsbroedrene mine: Andrew, Josh og Jake ble veldig glad for gaver de fikk fra familien hjemme. Jeg for min del ble veldig glad for alt jeg fikk! Jeg fikk mye fint Moods Of Norwat-klaer som jeg vil bruke mye fremover! Tusen takk for alle gaver jeg var saa heldig aa faa!

I dag (2nd juledag) har jeg sett Manchester United vinne over Newcastle mens jeg spiste rester fra gaardsdagen som smakte meget godt! Etter dette var jeg og leverte Pcen til reperasjon og deretter dro hele vertsfamilien og jeg minus Amy som var paa jobb paa The Hobitt. Det var en veldig god film, selv om jeg ikke er den stoerste J.R.R Tolkien fan. Etter dette dro jeg til frisoeren og deretter plukker jeg opp pcen. Jeg har en forsikring fra Drottningborg paa pcen frem til 2014, saa jeg skal ringe HP i morgen for aa faa den fikset saa fort som mulig!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Dette bildet er meg for 2 minutter siden med Moods genser fra bestemor og nye rode bukser fra vertsfamilien!

Med dette kan jeg rapportere at jeg har hatt en flott julefeiring her i USA, litt annerledes men veldig koselig! Haaper dere hjemme har hatt det fint og jeg vil oenske dere alle et godt nytt aar!

Beste Hilsner fra Harald i Nebraska!

Legg igjen en kommentar

