Oppdateringer om Juleferien og Nyttårsfeiring

Hei innesnødde nordmenn, venner og familie. Jeg vil ønske dere alle et riktig godt nyttår når jeg skriver fra min nye macbook pro! Jeg har vært litt rundt forbi den siste tiden så jeg har ikke kunnet oppdatert dere med mine hverdagsligheter her over dammen. Det kommer derimot nå et litt summerende innlegg om min juleferie i Nebraska og min tur til Colorado med vertsfamilien.

Etter den gode julematen og pakkeåpningen reiste jeg og vertsfamilien til Winter Park, Colorado for å stå på ski noen dager. Dette er en ekstremt stor skiplass i Colorado. For å sammenligne til Norge så er det cirka 10 ganger større enn Hemsedal med over 10 skiheiser og 500 løyper å prøve ut. For å komme oss hit, måtte vi kjøre 12 timer i bil fra Lincoln. Vi kjørte gjennom mesteparten av Nebraska i rundt 6 timer før vi kom til Colorado-grensen. Der kom vi til Denver etter 2,5 timer (hovedstaden i Colorado) og fra Denver var det rundt 2 timer til Winter Park.På turen reiste vi med noen venner av vertsfamilien fra College og deres familie som bodde i Kearney, NE (cirka 2 timer unna). Vi bodde med denne familien i en leide hytte i Frasier, CO cirka 10 minutter fra WP og skianlegget.

Dette området er et av de største ekstremsportsområdene i Colorado med aktiviteter gående hele året. På vinterstid er det skisport og på sommertid er det rafting, fallskjermhopping og mye mer. Skianlegget som beskrevet tidligere er meget svært med gående konkurranser og alpinkonkurranser ++. Det har blant annet vært arrangert X-games, Super-G verdenscup og annet her. Jeg og vertsbroren min Josh tok en løype som het «The Norwegian» etter at en gal landsmann knuste alle konkurrentene i denne løypa. Det kunne ha vært Lund Svindal, Kjetil Jansrud, Kjusern eller Kjetil Andre Åmodt. Utenom disse løypene var det gøy å stå på ski her selv om høyden på rundt 4000 meter plaget astmaen min mer enn jeg ønsket. En også irriterende influensa satte en stopper for ekstremkjøringen delvis, men jeg hadde det fortsatt veldig greit!

Nå har jeg vært i Lincoln noen dager etter at vi kom hjem på første nyttårsdag. Disse dagene har jeg vært med venner og gjort mye gøy. Jeg har gått på noen LL basketballkamper og kjøpt meg mac for å beskrive det kort. I går var jeg i Seward, NE og besøkte en venn fra Lincoln-Lutheran som bor der. Vi så film og jeg fikk omvisning i denne lille koslige byen som befinner seg 4o minutter vest for Lincoln og 20 minutter fra Raymond hvor jeg bor. I dag gjorde jeg noe utenom det vanlige; jeg var å hjalp som frivillig hos «People City Mission». Denne organisasjoner er ganske lik Frelsesarmeen eller en annen veldedig organisasjon som serverer mat til hjemløse. Det var veldig gøy på mange måter, selv om jeg så folk som sannsynligvis ikke har tatt det beste valgene gjennom livet. Men med å vise de Kristlig verdier gjennom min deltagelse og at jeg ville hjelpe håper jeg at det satte pris på min hjelp. Senere i dag har jeg en fotball (soccer) kamp i Lincoln Indoor City League som jeg gleder meg til. Vi startet kondisjonstrening til sesongen denne uka så det er ikke en dum ide og få trent litt!

Bilder fra ferien med mer vil komme i et summerende innlegg litt senere siden jeg ikke har bildene her akkurat nå. Ha et godt nytt år  med gode opplevelser slik jeg håper å ha her i USA. Nyt hverandres selskap og husk at Gud elsker dere alle gjennom korsfestelsen av Jesus får våre synder fordi vi er gjennomsyret av syndige tanker og handlinger. Han er vår frelser gjennom korsfestelsen og er den samme i går i dag og får altid! Det er alltidens julegave og burde være vårt nyttårsforsett #1; å bli bedre kjent med han slik at vi kan få evig liv og leve i viten om at vi ikke er alene i verden!

Beste hilsner fra Harald i Nebraska som gleder seg til del 2 av oppholdet her borte!

 

2 thoughts on “Oppdateringer om Juleferien og Nyttårsfeiring

  1. Heldiggris! Winter Park var favoritten min når jeg bodde i Lincoln. Hver Thanksgiving bar det rett til WinterPark. Jeg er nok den nordmannen som har sklidd lengst på ryggen ned «The Norwegian»🙂 Frode

Legg igjen en kommentar

