First week of school in 2013

Da er det snart helg igjen her i Nebraska og jeg har nesten gjennomgodt den første skoleuka også kjent som maraton etter ferien! Jeg gleder meg som alle studenter på en torsdag ettermiddag til helg og litt fritid endelig! Denne uka har vært mest preget av nye skolerutiner med nye fag/lekser etc, kondisjonstrening for Soccer-sesongen og litt annet. Jeg gleder meg til helgen som kommer og noen gøye planer jeg har foran meg! I morgen skal jeg på besøk til noen venner, lørdag er kondisjons/slappe av/lekse dag og søndag er det jo kirke på samme tidspunkt som Manchester United og Liverpool barker sammen på drømmenes teater. Det er jo ikke et bedre tidspunkt å spille på slik at jeg ikke kan få sett det når vi ikke har video recorder i huset jeg bor i! Jaja, det er jo gi og ta når du bor hos andre, selv om denne er litt tung å svelge merker jeg!

Over til en annen ting; jeg er meget usikker på hva jeg skal gjøre etter vidergående når alle her borte snakker om college. Det veldig spurte spørsmålet: «Harald, are you coming here for college?» får jeg tre ganger om dagen. Jeg må si at det er fristende og tanken har streifet meg, men jeg får se på finansfronten hvordan det står til og hvilke evt. muligheter jeg kan få i USA kontra norsk utdannelse. Noe som derimot er sikkert er at jeg ikke skal utdanne meg i matte og algebra-faget! Makan til stress har jeg ikke sett på lenge! Jeg må regne ut masse greier jeg aldri har hørt om før, det hjelper heller ikke at jeg er i en klasse med 10 klassinger som er super-smarte! jeg føler meg nokså dum som et brød til tider! Men jaja, så har jeg vel andre talenter enn algebra å lene meg på!

Nye fag jeg har lagt til min kalender siden forrige semester er US Government og Sosiologi. Det er to gøye fag jeg har fått gleden av å være med i. Begge er med Mr. Bassett som lærer og begge lærer meg mye om samfunnet/folk og annet jeg er interresert i. Så til å summere litt så har jeg hatt min første skoleuke her i USA med nye klasser og nye opplevelser. Etter å ha vært her rundt 5 måneder nå, har jeg startet å finne ut hvem jeg liker å være med på fritiden, hvem jeg skal holde meg unna og hvem som har god inflytelse på meg. Jeg prøver å bruke tid på disse personene og utvikle vennskap her i USA. Det er en ganske morsom følelse her noen ganger, alle føler de kjenner meg fordi de har sett meg i skoleganga eller hørt om meg gjennom andre. SÅ jeg har folk som kommer og sier: «hei Harald, vi er bestevenner» og jeg sier «hei, du som jeg ikke husker navnet på!». Det er en litt morsom og rar følelse. Men jeg koser meg og har fått mange gode venner og minner jeg vil ta med deg lenge!

Legg igjen en kommentar

