Siste januarhelg in the states!

Det er søndag litt over 7 om kvelden og jeg har et smil om munnet når jeg tenker på minnene fra helgen og hvordan jeg kan beskrive det for de som er hjemme i moderlandet. Jeg vil gjøre mitt beste her i innlegget om den siste januarhelgen@haraldmeetsworld!

Fredag var jeg på skolen som vanlig, men rimelig trøtt etter å ha stått opp tidlig hele uken var det ikke sinnsykt digg men med skoledager så det er vel ikke meningen heller. Etter skolen hadde jeg det sinnsykt chill når jeg og Victoria gikk til Gatewall Mall i Lincoln, før vi dro til Seward hvor hun bor og så litt filmer og sånt med noen venner. Vi så «The truman Show» og «National Treasure», to gode filmer etter min mening! Pizza fra pizza-hut, hjemmelagd kake fra, kan du gjette? I hvert fall ikke meg, tenker du kanskje. Uansett, den var veldig god og det sammen med gode filmer og greie personer å se de med gjorde fredagen til ukens høydepunkt for min del!

I går (lørdag) var jeg å spilte fotball med noen venner fra skolen på YMCA. Treningssenteret som kalles «the y» er en veldig god plass for å trene finter og ha det fett med gode venner fra skolen! Senere på kvelden spiste jeg is og hadde det greit med vertsfamilien når vi så filmen «Bourne Legacy»! Det var en god film, selv om det var litt forvirrende etter min mening..

I dag har jeg vært i kirken, spist pølser og brus for 1$ på Sam`s club  – en variant av WalMart som kan best beskrives som den største matvarebutikken du kan tenke deg med masse god matservering i tillegg! Jepp, alt er større og billigere i USA som ordtaket sier! Jeg har også i dag sett på noe ærke-Amerikansk; Pro-Bowl i Amerikansk Fotball. Dette er en slags All-star kamp i Amerikansk-Fotball og får mange den ultimate oppladningen til Super-Bowl XLVII neste helg i New Orleans mellom Baltimore Ravens og San Fransisco 49ers.

Når jeg skal beskrive denne helgen med 3 ord så blir det med stikkordene; fotball, film og junkfood. Jeg lever med opplevelsen av «The American Dream» hver dag her over dammen  og koser meg med god mat, Amerikansk-fotball, gode venner og opplevelsen av å være i «verdens kjerne» etter min mening. USA er hvor det skjer, selv om noen nordmenn eller andre vil være uenige i det. Jeg elsker livet her og liker å skrive om hvordan jeg opplever livet i USA her på haraldmeetsworld!

Legg igjen en kommentar

