Fotballonsdag og skolefri i Nebraska!

Dette innlegget skrives på en lit uvanlig tid, kan du nok tenke og din observasjon er korrekt. Jeg sitter nå og skriver dette innlegget i pausen mellom Manchester United og Southampton. Onsdag er den midterste dagen i uken og vanligvis en dag hvor jeg tenker; å hvor godt hadde det vært med en fridag eller helg nå; denne onsdagen ble mitt ønske oppfylt når snøen drysser ned over «the great plains» og Lincoln-området her i USA. Det er bare 4 inches (11 cm) men allikevel ingen skole her. Nordmenn er nok litt tøffere når det gjelder vær, men jeg gleder meg over en fridag uansettt!! Denne dagen bruker jeg mest som restitusjon for resten av skoleuka og til å gjøre det jeg har mest lyst til; Se på fotball, spille fotball elektronisk og i virkeligheten. Denne dagen for meg er alt om fotball og det vil jeg ta deg med på i dag i innlegget jeg kaller Fotballonsdag!

Jeg våknet opp rundt klokka 6:3o i dag med vertsfar sine ord «no school today Harald, it`s a snow day!». Jeg hoppet opp og tok bølgen i begeistring for denne beskjeden. Deretter tenkte jeg igjennom hvordan jeg kunne kose meg skikkelig denne dagen; den beste løsningen er som alltid; fotball! Min plan for dagen var enkel; Afrikamesterskap, Manchester United kamp, LL-Indoor Kamp og masse fifa-spilling! På en topp 5 liste over mine interesser og gleder i livet kommer fotball #3 etter Religion og mitt forhold til Gud som min far og Jesus som min frelser, så kommer venner og familie og deretter kommer fotballen! Den fantastiske sporten som ble starten av Engelskmennene av å sparke en lærkule i 1880 og som har spredd seg til alle verdens hjørner. Fotball går forbi rase, etnisitet og religionstilhørighet; verden er samlet i gleden av foballsporten!

Kampen jeg ser på nå mellom mine helter og Southampton ligger bra ann; Vi leder 2-1 etter at «The Saints» gikk opp i ledelsen ved Ray Rodriguez i det 2 minutt. Wayne «The King» Rooney som jeg liker å kalle ham scoret to og dermed er vi i ledelsen på Drømmenes Teater. På fifa-platformen har jeg en karriere som jeg kaller «Fedagutt i den store verden» hvor jeg spiller på et fotballag, Norges landslag og er på vei mot toppen! På min virkelige fotballplatform hvor jeg spiller, skal jeg spille i dag mot to lag i innendørsserien jeg spiller i; Vi skal spille mot LSC Vapor og Lincoln South-West White, to lag vi burde slå men alt kan skje i fotball. Jeg koser meg med å spille sammen med en god gjeng hvor vi har noen brukbare spillere. Noen er ikke spesielt merkbare og andre gjør det tildels bra. Men det er gøy å spille med de uansett! Så jeg må nesten ta turen tilbake til Old Trafford og kampen jeg håper vi vinner mot Vegard Forrens nye lag; Southampton. Kos deg/dere videre, det skal jeg gjøre! Gud er god og han er på toppen, det er tross alt gjennom Jesus Kristus vi kan få evig liv! Men det er en glede å leve fotball til tider også med masse gode opplevelser i ermet!

Legg igjen en kommentar

