Super Bowl Helg i USA!!

I dag er det Super Bowl Sunday her i statene og jeg gleder meg som en unge! Jeg vil beskrive denne helga og hva som skal skje i kveld i dette innegget med tittelen «Super Bowl Helg». Det er nesten som en nasjonal feriedag i USA når de to beste lagene i Amerikansk fotball møtes til Super Bowl Finale. I dag spilles den 47 (XLVII) Super Bowl i New Orleans, Louisiana mellom San Fransisco 49ers som jeg liker og Baltimore Ravens. Jeg kommer tilbake til kampen etter at jeg har i kort referat beskrevet helgen så langt..

På fredag var jeg på skolen først, før jeg tok turen til kirka vi går til for å hjelpe med en auksjon de hadde der for å samle inn penger til et nytt kirkebygg de bygger der. Jeg husker hvordan det var å samle inn penger til menighetshuset på Feda «Huset», så det er greit å hjelpe litt her også!

I går tok Victoria turen over og jeg lagde lunch til meg og henne! Myten om at ingen ungdommer og spesielt gutter kan lage mat lever ikke i min verden når jeg lagde Ravioli, salat og litt annet for oss. Tror hun likte det, det gjorde i hvert fall jeg! Etter dette så vi en film og pratet litt her. Senere på dagen tok jeg turen for å se en basketball-kamp som vertsbroren min Josh spilte i for Lincoln-Lutheran. Mot kveldinga spiste vi Brownies og Is som vertsmor hadde laget til før jeg tok turen for å spille en fotballkamp i Indoor League. Vi tapte kampen uheldigvis 4-2 men jaja, verden går ikke under. Må trene mer før sesongen startet og jeg gleder meg til det stort!

I dag har jeg vært i kirka, gjort litt lekser og hjulpet Andrew med spansk film som han og noen venner holder på å lage. Leksene var blant annet å lage en predisent plakat for en kandidat i US government hvor jeg laget en for Donald Trump ettersom at hele familien Overå er Donald-trump fans etter oppholdet i Trump Tower i New York noen år tilbake. Nå sitter å ser på pre-game show mens jeg skriver her og hører på sanger om San Fransisco og håper på 49ers seier i dag! Jeg elsker denne byen hvor jeg feiret bursdag i oktober, det er min favorittby så langt kan jeg si, den triumferer over New York City!

Super Bowl Sunday for Amerikanere er «big deal!». Vertsfamilien min skal ha masse folk over , lage skikkelig Amerikansk god mat som i kveld inneholder; Spare-ribs-sandwicher og kake. Når kampen sparkes i gang rundt 17:30, sitter 150 millioner Amerikanere sammen med meg benken foran skjermen for å se finalen i Amerikansk-fotball. Jeg pleide å se Super Bowl finaler i Norge enten i opptak eller live. I fjor på Drottningborg var vi 20 stykk som følgte med på Eli Manning og New York Giants vinne over New England Patriots. Denne finalen blir en godbit ettersom at det er et brødredrama mellom de to trenerne som begge heter Harbaugh; Jim og John trener henholdsvis San Fransisco 49ers og Baltimore Ravens. Det er masse på spill når det sparkes i gang fra New Orleans i kveld. Kos dere med kampen som sendes på viasat 4, jeg skal spise som aldri før med kake og annet og storkose meg med en hel-amerikansk aften!!

Hilsner fra en mer enn gjennomsnittet sports-interresert Fedagutt!

2 thoughts on “Super Bowl Helg i USA!!

Legg igjen en kommentar

