El dìa de San Valenìn en Nebraska

Hei og god valentins-dag der hjemme. Nå sitter jeg i spansk-timen og slapper av siden vi ikke har mye å gjøre i dag. Læreren vår som heter Mrs. Morris er i Paris for valentins-dag så jeg har det lett i dag. Jeg skrev tittelen på spansk, av to grunner; jeg må skrive mest mulig spansk i denne klassen og tittelen høres jo mye bedre ut på Spansk!!

For min del er vanligvis valentins-dager sorgens kapittel. Jeg blir deprimert av å være på date med vanligvis min pc eller fotball, men jaja. Neida, jeg hadde det bra tidligere også. Denne dagen her i Nebraska blir derimot mye bedre, siden jeg har en kjæreste her borte! Jeg har gjort noen forberedelser, blomster og slikt for å være klar for dagen. Det blir derimot litt større proposjoner når hun også har bursdag på søndag, da blir hun 18 år. Derfor har jeg kjøpt en gave som jeg håper hun vil like, blomster er klare og parfymen er sprayet på en klar Fedagutt! Det føles litt stas å ha sin første valentins-dag, det er nesten som en ekstra feriedag eller en ekstra dag til å feire noe som er nytt for meg. Så jeg håper Victoria vil like mine forberedelser og mitt strev selv om jeg likte å gjøre innkjøp også!🙂

Det som derimot er litt dumt med valentins-dag er at vi ikke erkjenner den virkelige kjærligheten som er i sving hver dag på denne dagen; Guds kjerlighet. En kjærlighet så stor at han sendte sin sønn til døden for at vi skal bli fri fra våre syndige natur. Det er et vitnesbyrd så sterkt at vi kan neppe forstå det med våre menneskelige forståelse. Med denne tanken i hodet så ber jeg dere om å være vennlige å feire valentins-dagen med å vise din kjære kjærlighet men tenk bruk også tid på å takke Gud for den kjærligheten han har for deg, det er den største valentinsgaven noen gang gitt! En liten tankevekker kanskje?

Kos deg denne dagen, det vil jeg gjøre!🙂

Beste hilsner fra Harald over dammen i Nebraska!

Legg igjen en kommentar

